duochjagemil.blogg.se

Vår gemensamma resa- Du och jag Emil

4H gård

Publicerad 2014-08-31 20:39:29 i Allmänt,

Idag blev utflykten till Gränbys 4H-gård. Det var jättemysigt och vi fick se de flesta djuren. Det började med att vi fick bevittna en rymning och infångningsförsöket av ett får. Sedan blev det besök hos alla djuren där kaninerna var dem han minst ville gå ifrån.
-Kom nu Emil
- nej mamma sluta.
Inte hade vi bråttom så det fick bli en bra stund hos dem. Tillslut vinkade han iaf hejdå.

Mata fåglar

Publicerad 2014-08-31 18:56:23 i Allmänt,

Idag har vi haft en bra lördag med lite av varje. På eftermiddagen gjorde vi en utflykt tillsammans med Jennifer,Neo och Ben. Det blev en sväng ner ån för att mata fåglar. Emil tyckte det var jättekul. Lite osams var vi på vägen ner då Emil ville hoppa på och av ståbrädan hela tiden. Efter att ha sagt åt honom att om han går av ytterligare en gång får han lov att gå hela vägen fram- och så blev det. Han blev jätteledsen men då jag sagt så så var det så och han gick gråtandes brevid vagnen. Det blev en rätt bra bit. Han blev glad så fort vi kom fram till fåglarna. När han fick en hel limpskiva kastade han hela den till en av fåglarna. Det fick bli så att jag delade skivorna åt honom och han fick kasta.

Hemvägen fick han åka på ståbrädan igen allt var frid och fröjd.

Kanarieöarna

Publicerad 2014-08-29 08:42:01 i Allmänt,

Jag är så glad att vi valde att åka på en extraresa. Den uppskattades verkligen av alla i familjen. Kanarieöarnas klimat är helt perfekt för oss.
Emil och Nilklas gillade att bara stå och titta på havet. Det var något Emil sa många ggr att han bara ville göra. Sötnöten.
Annars var det massor med bad och lek i vattnet
Lek på rummet

Minidisco

Flygresorna gick hur bra som helst. Vi har haft det utmärkt.
Vi var alla frälsta i deras glass. Blev flera liter per person... Nu är det skärpning. Välkommen vardag!

Förmiddag i Stockholm

Publicerad 2014-08-29 08:31:35 i Allmänt,

Tisdagen den 19:e var Niklas tvungen att anmäla sig till skolan. Detta var han tvungen att göra på plats i Stockholm så jag och Alva passade på att följa med till Monika medan Emil fick åka med Niklas till skolan.

Det var ett snabbt besök då vi skulle hem och packa till en sistaminutenresa vi bokat till dagen efter. En resa till Gran Canaria.

Vi hade det alla bra. Emil var glad att han fick åka tåg, vi hann bara fika och hjälpa Monika testa ut bärselen. Två timmar får så snabbt.

Tjejhelg i Umeå

Publicerad 2014-08-29 08:25:12 i Allmänt,

Förra helgen var jag och Alva i Umeå och hälsade på vänner. Det var supermysigt och roligt att få introducera dem för Alva. Självklart lite tråkigt att inte mina killar var med upp men vi fick skjuts av dem till flyget och hämtning också och det är ett utflyktsmål Emil verkligen gillar. De stod och tittade på flygen som lyfte och landade. Verje plan var det moster och Cede som satt i. Haha han tror nog att de inte för annat än flyger.

På morgonen innan vår resa hade vi lite dans hemma.

Jag och Alva sov hos Linda i stugan. Vi var självklart inne i stan på dagarna. Jag fick låna en barnvagn av snälla Hanna Lu och Linda hade ordnat ett babyskydd. Helt perfekt när jag hälsar på Linda. Hon planerar hela helgen efter lin smak. Det var verkligen en jättemysig helg där vi hann med mycket. En dag hos Sofia där även Anna kom ut, ett par träningspass, sitta och mysa vid havet, grillning vid havet, kvällshäng hos en beachkompis till Linda mm. Jag är så nöjd med helgen.

Mysdag i Stockholm

Publicerad 2014-08-11 18:39:33 i Allmänt,

Igår var vi i Stockholm och hälsade på Elise. Så fantastisk söt. Helt otroligt hur snabbt bebisar växer. Alva som "bara" är tre månader kändes så stor nu.

Elise är nästan en vecka och jag är så glad att vi redan fått träffa henne. Det kommer ju bli många timmar under denna vinter, Alvas kommande bästis och resesällskap, då vi kommer vara mammalediga samtidigt jag och Monika.
Det var så kul att se hela familjen. Det fanns en harmoni som var fantastisk redan. Elise har tur som fått två perfekta  föräldrar.

Emil var dock inte så intresserad av Elise utan lekte bara med Molly. Hon är så snäll trots att Emil verkligen testar gränser. Niklas fick passa Emil hela tiden.
Efter besöket hos dem åkte vi vidare till Joel och Sara som denna vecka flyttade in i Solna. Deras lägenhet ligger riktigt nära Monika och Rons så det är super att kunna slå två flugor i en smäll. Det var jättemysigt hos dem och Emil fick skratta gott ihop med Joel flera gånger. Vid 19.30 tackade vi för oss så Emil inte skulle vara helt utmattad idag på förskolan. Båda barnen somnade i bilen hem och det var första gången på flera dagar vi hade lite lugn och ro och tyst. Så skönt det kan vara:).

Hämta ut paket

Publicerad 2014-08-08 07:27:38 i Allmänt,

Igår kom återigen en avi adresserad till Emil. Vi förstod direkt vem som skickat detta och Emil tycker det är så roligt att hämta ut paket. Tack snälla Fränzi för de fina presenterna du skickar till Emil och Alva.

Emil lekte med sakerna hela kvällen och fortsatte direkt nu på morgonen. Han uppskattar dem massor och tackar så hjärtligt.

Finfina kläder

Publicerad 2014-08-08 07:23:09 i Allmänt,

I lördags hade vi turen att återigen få träffa fina Sofia med familj. Vi ses inte så ofta men maxar när vi kan.
De stannade på fika under deras hemfärd. Det var jättemysigt. De uppvaktade Alva som fick fantastiska presenter. Först fick hon en bok, stor mjukiskanin.

Sedan fick hon även en HEL kasse med kläder som Amanda och Olivia har haft. I en sådan påse rymmer det massor med kläder. Kläderna var i olika storlekar så Alva har nu klänningar ett tag framöver som kompletterar klädarvet från Emil. Tusen tack fina ni!

Dag i Stockholm

Publicerad 2014-08-06 08:09:34 i Allmänt,

I fredags åkte jag och Alva ner till Stockholm för att umgås med Monika i väntan på lilla Elise. Vi passade då även på att åka till Djurgården för att träffa fina Sofia med familj.
Vi hade picknick och det var verkligen supermysigt att ses.
Monika var en fantastisk lekledare som vanligt så alla var nöjda och glada.
Efter att familjen Ahlehjelm begett sig in på Junibacken strosade jag, Alva och Monika in mot stan igen, tog tunnelbanan till Solna åt glass strosade i park och bara umgicks. En bra dag i Stockholm med fina vänner helt enkelt.