duochjagemil.blogg.se

Vår gemensamma resa- Du och jag Emil

Ny säng

Publicerad 2014-03-23 19:34:44 i Allmänt,



I torsdags blev det rotation här hemma. Vi har under de senaste veckorna börjat känna att Emils rum inte varit optimalt för möblering av det vi vill ha där och när vi ville testa hans nya säng insåg vi att det brummade från kyl och frys genom väggen. Helt på egen hand ordnade Niklas med att byta plats på mitt kontor och Emils rum och det blev jättebra. Nu är det bara småpyssel kvar. 

I samma veva fick Emil börja sova i sin växasäng. Vi kan väl sammanfatta de första dagarna med det går ok. Han har lite svårare att komma till ro och ska upp och springa så fort han vaknar till. Värst är det nog ändå på morgonen då han sätter sig och leker när han vaknar. Igår var det kl 4.41 och idag 5.10. Igår sov han inte ens middag så mot kvällen var det en riktigt trött kille vi hade att göra med. 

Idag har han sovit middag i 1h 40 min och har nu somnat för natten. Jag hoppas på en god natts sömn idag för när som helst kan ju denna förlossning sätta igång och då vill jag känna mig utvilad. 

I förmiddags träffade vi Sofia och Malcolm för lek i lekpark. Det var jättekul att se dem igen. Här invänta Emil sin lekkompis. 



Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela