duochjagemil.blogg.se

Vår gemensamma resa- Du och jag Emil

Kalasdag

Publicerad 2013-09-22 20:08:38 i Allmänt,

Idag har vi haft en liten kalasdag. Då Emil fyllde 1år i onsdags var det dags att ha ett litet minikalas.
Först kom var Sofia Rossi med familj här på brunch. Bjöd på paj, äggröra, prinskorv, köttbullar, scones med marmelad och ost, skinka, yoghurt, müsli, frukt, kaffe, te. Var kul att äntligen få bjuda över dem. Har varit planer på de sedan vi flyttade in. Barnen lekte även jättebra ihop. Ben är 3 år och Malcolm född juni samma år som Emil så de är nära i ålder allihop. 


Vi fick en liten tid till snabbstädning innan Pia, Markus, Moa, Malte samt Jennifer, Neo och Ben kom på födelsedagskalas. Det blev endast fika bestående av glass, banan, grädde, hallongömmor,  kanelbullar, vindruvor och chokladkross. Har sänk mina krav. Denna gång inhandlades även kanelbullarna. Inte likt mig men jag känner att jag inte behöver vara någon supermorsa... God nog räcker ibland också.

Det var jättemysigt att ha allt folk här och tusen tack för de fina presenterna Emil fick.

Kommentarer

Postat av: Anna

Publicerad 2013-09-23 19:18:44

"Det blev endast fika bestående av glass, banan, grädde, hallongömmor, kanelbullar, vindruvor och chokladkross"

"Endast" är väl inte rätt ord här känner jag... jag tyckte det var mycket =)

Svar: Ja men det mesta var köpegrejer... Bara hallongömmor som bakats:)
Elin Rhöös

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela