duochjagemil.blogg.se

Vår gemensamma resa- Du och jag Emil

Triathlon i Stockholm

Publicerad 2013-08-27 19:39:12 i Allmänt,

i lördag och söndag var det triathlon i stockholm. Mitt jobb var med i välgörenhetssyfte och då är det ju roligt att ställa upp. Celgene skänkte 1500 dollar per triathlon som genomfördes. Vi ställde upp med fyra startnummer. En kille slutförde hela olympiska distansen själv, 1,5 km simning, 40 km cykling och 10 km löpning. 
Jag deltog i olympisk relay, där tre olika personer utförde varsin av de representerade grenarna samt två lag som utförde halva distansen av tre olika personer per lag. Det var jättehärligt väder och underbar stämning.
Jag utförde springdelen, 10,1 km som innebar stadshuset till gamla stan och där tre och ett halvt varv på en och samma kuperade bana. Då banan var väldigt speciell, flera tvära svängar där vi vände helt om och sprang tillbaka från samma håll vi kommit, samt många backar blev det lite tråkigt men tur att publiken var så uppmuntrande. 
 
Niklas, Emil och Monika var där för att hejja med och det var jättekul! Tack för stödet. 
Jag fick en sluttid på 43,12 vilket jag är jättenöjd med. 
 
Emil sov tyvärr under hela mitt lopp efter att ha väntat in min start under alldeles för lång tid. Han hade säkert pekat och sagt där varje gång jag passerade. Han hade levt rövare innan och Niklas och Monika hade turats om att försöka trösta skrutten. Han behövde helt enkelt sömnen mer än jag behövde hans hejjande. Det positiva med att det var tvära vändningar var att jag sprang förbi min lilla hejjarklack hela åtta gånger:). 
 
Nästa år funderat jag på att utföra hela själv.... Men då krävs åtminstonne lite simlektioner först. 

Kommentarer

Postat av: Anna

Publicerad 2013-08-30 17:41:50

Du är grym, men det vet du ju redan att jag tycker :)

Stor kram och trevlig helg!!

Svar: Tack. Rolig när träning ger resultat. Hoppas du har en bra helg med! Kram
Elin Rhöös

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela